• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ

Το Γυμνάσιο Παναγίας Θεοσκέπαστης Πάφου, στα πλαίσια των
προγραμμάτων Erasmus+ και ΔΡΑ.Σ.Ε.+, πραγματοποίησε στο σχολείο
δειγματική διδασκαλία στα Μαθηματικά, με θέμα «’Eνα χελιδόνι φέρνει
την Άνοιξη;». Η ιδέα για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης
δειγματικής διδασκαλίας προέκυψε από το έργο Erasmus+ με τίτλο
“UNPACKING FEELINGS” που συμμετέχει το σχολείο μας, αλλά και από
την επιθυμία των συντελεστών να εφαρμόσουν συνδυαστικά τα
προγράμματα Erasmus+ και ΔΡΑ.Σ.Ε.+ στη μαθησιακή διαδικασία.
Κύριος στόχος του πιο πάνω έργου Erasmus+ είναι οι μαθητές να
αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, να μπορέσουν να απελευθερώσουν τα
συναισθήματά τους και να εκφράσουν τις συναισθηματικές τους
εμπειρίες. Επιπλέον, κύριος σκοπός του έργου, είναι οι μαθητές να
αποκτήσουν δεξιότητες με δημιουργικό και εκφραστικό τρόπο. Έχοντας
αυτό υπόψη, αποφασίστηκε η υλοποίηση των σκοπών του έργου
“Unpacking Feelings” σε ένα μάθημα Μαθηματικών, με στόχο να
συνδυάσουμε τη διαδικασία διδασκαλίας, σχέσεις και θέσεις γωνιών
που σχηματίζονται από δύο παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μια
τρίτη, με τα συναισθήματα των μαθητών/τριών με μεταναστευτική
βιογραφία.
Κύριος σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές/τριες, μέσα από την
έλευση των χελιδονιών από τη χώρα καταγωγής των μαθητών/τριων
που φέρουν γράμματα από αγαπημένα τους πρόσωπα, και στη
συνέχεια συναντώνται στα καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής
ενέργειας(παράλληλες ευθείες) πάνω από το φάρο και το Αρχαίο Ωδείο
Πάφου, να ανακαλύψουν τις θέσεις και σχέσεις γωνιών που
σχηματίζονται από δύο παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μια
άλλη.

Το μάθημα απευθύνθηκε σε αμιγή τάξη από μαθητές με
μεταναστευτικό υπόβαθρο που έφτασαν τον τελευταίο χρόνο στην
Κύπρο.
Η διδασκαλία περιελάμβανε μεταξύ άλλων:

γράμματα που φέρνουν τα χελιδόνια από αγαπημένα πρόσωπα
τους(σχετικό video).

από δύο παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μια άλλη .

χρήση μοιρογνομώνιου.

Μέσα από την πιο πάνω διδασκαλία και μέσα από το μάθημα των
μαθηματικών, εντοπίστηκαν τα συναισθήματα των μαθητών, που θα
ήταν δύσκολο να αναδειχθούν υπό άλλες συνθήκες. Επιπρόσθετα, οι
μαθητές κατάφεραν να αποκτήσουν μαθηματικές γνώσεις.
Η συγκεκριμένη δειγματική διδασκαλία κατέδειξε ότι ο συνδυασμός
διαφόρων προγραμμάτων / έργων που λειτουργούν στα σχολεία,
μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία στη βελτίωση των μαθησιακών
αποτελεσμάτων των μαθητών/τριών.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες θα πρέπει να απευθύνουμε στους συντελεστές
της διδασκαλίας.